onsdag 30 december 2015

Kurs A


Alfabetet  

Hej!
Jag heter....
Jag kommer från...

Dagar, månader, väder, ett dygn

Höra, prata - samtala, uttal

siffror

ordningstal

Klockan 

Skolan

Familj

Personuppgifter

Jag, du, han, hon, vi ni, de

Personer. barn, flickor/ kvinnor, pojkar/män

Verb

Inte

Mat och dryck

färger 

Kroppen och sjukdomar 

Friskvård

Studerar, arbetar, yrken

Sverige, världen, samhället

Jag - min, du - din, han- hans, hon - hennes

Vem?
Vad gör du?
Ursäkta, var ligger?
Vart ska du?
Vad behöver .....?
När? Vilken tid?
Varför?
Vems?
Vad ska du göra?

Känslor

Pengar, handla - köpa

Kläder

Var? över, under, bredvid, mellan, framför, bakom...

Hus och lägenhet, olika rum

En intervju

Motsatser

När? alltid - aldrig, ofta - ibland

Skriva

Läsa

Framåt A, bok 1

Framåt A, bok 2







Inga kommentarer:

Skicka en kommentar